Главная РегистрацияRSS
Приветствую Вас, Гость
[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
Страница 1 из 3123»
Модератор форума: HELEN22 
Форум » МАСТЕР-КЛАССЫ » СЕМИНАР «A.B.C.D. model for writing learning outcomes» » Day 5 activities
Day 5 activities
HELEN22Дата: Среда, 03.02.2016, 19:50 | Сообщение # 1
Группа: Администраторы
Сообщений: 1103
Награды: 36
Статус: Offline
Day 5 activities

С уважением, Елена Владимировна
 
mamontenok2030Дата: Понедельник, 08.02.2016, 19:04 | Сообщение # 2
Группа: Пользователи
Сообщений: 104
Награды: 2
Репутация: 2
Замечания: 0%
Статус: Offline
Very glad to see all my colleagues almost on last days of our workshop! First of all, I would like to share answer keys of Day 4
assignments. Attachment is below.

Following our work in Day 5 will be sequel of Day 4. As we all know from the ABCD objectives, measurable performance should be at the heart of instruction. Quick reminder about ABCD Components:
Audience – who will be doing the behavior?
Behavior – what should learner able to do?
Condition – under what conditions do you want the learnerto be able to do? Degree – How well it must be done?

For instance: Given a sentence written in the past or present tense, students will rewrite the sentence in future tense with no errors or tense contradictions.

In Day 5, you supposed to design your own example of learning objective withA.B.C.D. format.

To do list:
1.      Design your own example of learning objective with A.B.C.D. format
2.      Design a lesson OR activity that uses A.B.C.D. learning objectives.

Deadline for this assignment is 02/09/2016

Please keep in mind about deadline time and rubrics.

ANSWERS FOR DAY 4 EXERCISE:
Прикрепления: Week_3_Good-Bad.pdf(90Kb)


Касенова Альбина Бакытбековна

Сообщение отредактировал mamontenok2030 - Понедельник, 08.02.2016, 21:12
 
mamontenok2030Дата: Понедельник, 08.02.2016, 19:11 | Сообщение # 3
Группа: Пользователи
Сообщений: 104
Награды: 2
Репутация: 2
Замечания: 0%
Статус: Offline
STEMS AND SAMPLES
Прикрепления: Learning_Object.docx(24Kb)


Касенова Альбина Бакытбековна
 
mamontenok2030Дата: Понедельник, 08.02.2016, 19:19 | Сообщение # 4
Группа: Пользователи
Сообщений: 104
Награды: 2
Репутация: 2
Замечания: 0%
Статус: Offline
ABCD obj
Прикрепления: ABCD_Objectives.doc(34Kb)


Касенова Альбина Бакытбековна
 
fokina33Дата: Понедельник, 08.02.2016, 20:50 | Сообщение # 5
Группа: Пользователи
Сообщений: 8
Награды: 0
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline
DONE.

Добавлено (08.02.2016, 20:48)
---------------------------------------------
Learning Objectives: The students will be able to: demonstrate their  understanding/knowledge by creating pictures(draw at least 3 things that they have learnt from the poem).-interpret theinformation that they have learnt from the text with 90% accurancy;-answer thequestions without mistakes;.

Добавлено (08.02.2016, 20:50)
---------------------------------------------
Planned Activities I. Organization Stage. Greeting. Declaration of the objectives of the lesson. – Today we’ll have an unusual lesson. We’ll touch on the theme “ Kazakhstan, its geography”. II. Phonetic practice. The lesson begins with the poem about Kazakhstan.  The students listen , then
read the poem. The students demonstrate their understanding/knowledge by creating pictures ( draw at least 3 things that
you have read about)
Checking and correcting where necessary. III. The students read the text, name geographical names, complete the sentences, put the missing words in the
sentences,  then answer the
questions.(8 questions) IV.  In groups the students draw the cluster or conceptual map, preparing to  interpret
the information that they have learnt from the text with 90% accurancy;  V. In groups the students write  a cinquain.


Светлана Николаевна Фокина
 
mamontenok2030Дата: Понедельник, 08.02.2016, 21:37 | Сообщение # 6
Группа: Пользователи
Сообщений: 104
Награды: 2
Репутация: 2
Замечания: 0%
Статус: Offline
fokina33,
Dear Svetlana,

thank you very much for your operative work. Could you highlight ABCD objectives with a help of colours or point them in brackets, please? It just be easier to see your point of view. Send me on my e-mail, please. Thank you!


Добавлено (08.02.2016, 21:37)
---------------------------------------------
Like that:

Given a sentence written in the past or present tense, students will rewrite the sentence in future tense with no errors or tense contradictions.

OR LIKE THAT:

Givena sentence written in the past or present tense ©,
 students (A) will rewrite the sentence in future tense (B) with no errors or tense contradictions (D).


Касенова Альбина Бакытбековна

Сообщение отредактировал mamontenok2030 - Понедельник, 08.02.2016, 21:55
 
yesewellДата: Понедельник, 08.02.2016, 21:47 | Сообщение # 7
Группа: Пользователи
Сообщений: 112
Награды: 5
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline
Task1
Given a standard sentence, student should be able to identify the noun and verb without error.
After listening the story (twice) students should be able to summarize the plot of the story in written form (90-110 words).
Reading the text students should list all the adjectives in positive, comparative and superlative degree within 10 minutes at least 17 out of 20.
Task2 is attached
Прикрепления: Lesson_plan.docx(15Kb)


С уважением, Сьюэлл Юлия Львовна
 
mamontenok2030Дата: Понедельник, 08.02.2016, 21:56 | Сообщение # 8
Группа: Пользователи
Сообщений: 104
Награды: 2
Репутация: 2
Замечания: 0%
Статус: Offline
yesewellDear Julia,

thank you very much for your operative work. Could you highlight ABCD objectives with a help of colours or point them in brackets, please? It just be easier to see your point of view. Send me on my e-mail, please. Thank you!

Like that:

Given a sentence written in the past or present tense, students will rewrite the sentence in future tense with no errors or tense contradictions.

OR LIKE THAT:

Givena sentence written in the past or present tense ©,
 students (A) will rewrite the sentence in future tense (B) with no errors or tense contradictions (D).


Касенова Альбина Бакытбековна

Сообщение отредактировал mamontenok2030 - Понедельник, 08.02.2016, 21:57
 
nataly0703Дата: Понедельник, 08.02.2016, 22:20 | Сообщение # 9
Группа: Пользователи
Сообщений: 46
Награды: 1
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline
Studentswill be given a text written in direct speech, they will rewrite it in reported speech without any mistakes.

Setting the goal
Learning objectives: by the end of the lesson the students will be able to activate vocabulary on the topic “Crime and its prevention through education”, to develop the skill of guessing word meaning from context, the skills of listening and reading with the aim of understanding the general sense, of  conducting a discussion, skills of group work.
_____________________________________________________________
Дохтуркина Наталья Анатольевна


Сообщение отредактировал nataly0703 - Понедельник, 08.02.2016, 22:23
 
natДата: Понедельник, 08.02.2016, 22:27 | Сообщение # 10
Группа: Пользователи
Сообщений: 118
Награды: 4
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline
1. Without the aid of the dictionaries and students in the group, the senior – class studentsmust understand the meaning of the underlined words and find thesynonyms to them with 78% accuracy.

.2  1. Организационный момент. Introductionto the topic of the lesson:Todaywe continue revising the phrasal verbs. Atthe end of the lesson you mustdifferentiate the main verbs with 78%accuracy without the aid of thedictionaries and students in the group.     2. RevisionPlease,Ann, read the verbs and find the necessary picture to it, try not to make amistake. When you finish your task be ready to explain youranswers. (having done this task the student will revise the phrasal verbs and can do the final test perfectly well.)


Наталья Владимировна
 
mamontenok2030Дата: Понедельник, 08.02.2016, 22:33 | Сообщение # 11
Группа: Пользователи
Сообщений: 104
Награды: 2
Репутация: 2
Замечания: 0%
Статус: Offline
nat, выделите АБСД цветами как в примере, или обозначьте их в скобках: где А, где Б, где С , где Д

Касенова Альбина Бакытбековна

Сообщение отредактировал mamontenok2030 - Понедельник, 08.02.2016, 22:34
 
natДата: Понедельник, 08.02.2016, 22:43 | Сообщение # 12
Группа: Пользователи
Сообщений: 118
Награды: 4
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline
Исправленный вариант, почему то цвета не сохраняются
1.Without the aid of the dictionaries and the help of the students in the group,
 students  will be able to remember the phrasal verbs with 78% accuracy
2. 
1. Организационный момент. Introduction to the topic of the lesson:

Today we continue revising the phrasal verbs. At the end of the lesson you must differentiate the main verbs with 78% accuracy without the aid of the dictionaries and students in the group.    
 2. Revision
Please,Ann, read the verbs and find the necessary picture to it, try not to make a mistake. When you finish your task be ready to explain your answers. (having done this task the students will revise the phrasal verbs and can do the final test perfectly well.)

Добавлено (08.02.2016, 22:43)
---------------------------------------------
почему ту при отправлении кода цвета не сохраняются -во втором задании опять все красным , хотя выделяла


Наталья Владимировна
 
mamontenok2030Дата: Понедельник, 08.02.2016, 23:20 | Сообщение # 13
Группа: Пользователи
Сообщений: 104
Награды: 2
Репутация: 2
Замечания: 0%
Статус: Offline
nat, Наталья Владимировна
let's think about verbs you're using in your objective.
Audience is clear for me, condition is clear, degree is clear (btw, how did you count 78%?, clarify it, if it's possible).
The only thing is still not clear for me Behavior. (will be able to remember the phrasal verbs)
As you remeber Bloom's taxony, it's only the first stage of the pyramid. Could you set your B for higher level? Or could you work more with strong verbs? How can you check if the student remeber the phrasal verb or not?


Касенова Альбина Бакытбековна

Сообщение отредактировал mamontenok2030 - Понедельник, 08.02.2016, 23:21
 
Uliana_8787Дата: Вторник, 09.02.2016, 09:07 | Сообщение # 14
Группа: Пользователи
Сообщений: 9
Награды: 0
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline
Done!

Attached is the document with the two tasks. I've also sent a copy to your e-mail.
Прикрепления: Day_5.docx(17Kb)


Шуман Ульяна Павловна
 
elenaVRUДата: Вторник, 09.02.2016, 12:53 | Сообщение # 15
Группа: Пользователи
Сообщений: 71
Награды: 0
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline
Task 1 and 2 in word document below
Прикрепления: Vrublevskaya_DA.doc(1929Kb)


Врублевская Елена Александровна

Сообщение отредактировал elenaVRU - Вторник, 09.02.2016, 12:59
 
Форум » МАСТЕР-КЛАССЫ » СЕМИНАР «A.B.C.D. model for writing learning outcomes» » Day 5 activities
Страница 1 из 3123»
Поиск: